Barnmissionen söker administratör, 60%

Barnmissionen är en kristen organisation som vill verka för en rättvis värld. Vi arbetar med sociala och humanitära insatser med inriktning på barn, ungdom och familjer, oavsett kön, etnisk, religiös eller politisk tillhörighet. Genom att se och utveckla människors potential vill vi skapa förutsättningar för ett värdigt liv.

Barnmissionens uppdrag utgår från Bibeln, där vi utmanas att hjälpa de mest behövande, att arbeta för rättvisa och upprättelse för fattiga och utsatta. Utöver direkt stöd till utsatta människor arbetar Barnmissionen med utvecklingsfrågor med särskilt fokus entreprenörskap.

Är du vår nya medarbetare?

Som administratör på Barnmissionen blir du en del av en global verksamhet i tillväxt.
Du ingår i teamet på Internationella avdelningen (IA) som idag består av medarbetare från Sverige med kopplingar till Island och Kenya.

För att passa in i verksamheten delar du Barnmissionens kristna värdegrund.
Du har som lägst gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande, och du har  arbetslivserfarenhet inom administration/ekonomi.

Som person tycker du om ordning och reda och du skapar strukturer som underlättar administrativa processer. Du är noggrann i ditt arbete, följer upp processer, och trivs med löpande och återkommande arbetsuppgifter.

Din roll blir primärt att vara ett stöd till projektkoordinatorerna avseende avtals- och rapporthantering. Du ser till att handlingar arkiveras korrekt och att projektdatabasen är uppdaterad, både vad gäller dokument och ekonomiuppgifter.

Vidare bistår du i granskningsarbetet och avstämningar av narrativa och ekonomiska rapporter. Du förbereder och skriver protokoll vid avdelningsmöten.

För att fungera i rollen måste du behärska svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande men inget krav.

Du rör dig obehindrat i olika IT-miljöer och du behärskar de vanliga officeprogrammen, i synnerhet Excel.

Arbetet inom internationella avdelningen följer vissa cykler som gör att arbetsbördan ökar under ansöknings- och rapporteringstider, vilket förutsätter en viss flexibilitet avseende arbetstider.

Arbetsuppgifter

Administrera projektdatabasen: dokumenthantering, uppdatering, arkivering, ekonomiuppgifter etc.

Bistå i arbetet med beredning- och bedömning av program-/projektansökningar.

Bistå i granskningen av rapporter, både intern- och externfinansierade, tex Svenska Missionsrådet/Sida, Radiohjälpen och andra eventuella finansiärer.

Delta i planeringsarbetet för IA samt i utformningen av ändamålsenliga system och rutiner.

Förbereda avdelningsmöten, skriva protokoll samt följa upp olika beslut och processer.

Dokumentation samt översättning av olika handlingar från svenska till engelska eller vice versa.

Meriterande

Tidigare erfarenhet av projektadministration

Erfarenhet av ideell/idéburen sektor

Kunskaper i andra språk

Erfarenhet inom ekonomi- och/eller löneadministration

Övrig information

Placeringsort: Malmö

Omfattning: 60%, tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Lön: Enligt överenskommelse

Tillträde: Under våren 2018, enligt överenskommelse

Kollektivavtal: Unionen

Rekrytering sker löpande

Frågor om tjänsten besvaras av:

Anders Mårtensson, ansvarig IA, tel: 040-608 61 33
Mikael Joumé, personalansvarig, tel: 040-620 04 42

Ansökan inklusive personligt brev och CV skickas via e-post till:

mikael.joume@barnmissionen.se

Barnmissionen har tagit ställning till rekryteringskanaler.
Vi undanber oss därför samtal/erbjudanden från externa rekryteringsaktörer och annonseringsmedia.