Barnmissionen söker administrativ chef

Barnmissionen är en kristen organisation som vill verka för en rättvis värld. Vi arbetar med sociala och humanitära insatser med inriktning på barn, ungdom och familjer, oavsett kön, etnisk, religiös eller politisk tillhörighet. Genom att se och utveckla människors potential vill vi skapa förutsättningar för ett värdigt liv. Barnmissionens uppdrag utgår från Bibeln, där vi utmanas att hjälpa de mest behövande, att arbeta för rättvisa och upprättelse för fattiga och utsatta. Utöver direkt stöd till utsatta människor arbetar Barnmissionen med utvecklingsfrågor med särskilt fokus entreprenörskap.

Personliga egenskaper och kvalifikationer

Som administrativ chef på Barnmissionen blir du en del av en global verksamhet i tillväxt.

Du är en erfaren ledare med ett prestigelöst förhållningssätt och en positiv människosyn.

Du har förmodligen erfarenhet från internationella miljöer och du trivs i ett diversifierat organisationslandskap där olika kulturer och perspektiv möts och samspelar.

Du är lyhörd och bidrar till en arbetsmiljö som präglas av engagemang och delaktighet.

Du är både strategisk och operativ, arbetar proaktivt och har mycket god förmåga att se helheter, samband och prioriteringar. Rollen inkluderar HR-ansvar.

Du förstår och uppskattar värdet av en ansvarsfull förvaltning i kombination med förändringsarbete. Eftersom Barnmissionen verkar i en internationell miljö uttrycker du dig obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Du har en relevant högskoleutbildning och/eller motsvarande dokumenterad arbetserfarenhet som chef med inriktning mot ekonomi, HR och administration.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi förutsätter att du delar Barnmissionens kristna värdegrund.

Ansvar och arbetsuppgifter

Du är övergripande ansvarig för att leda och organisera det dagliga arbetet på kontoret i Malmö som består av tre mindre enheter: Internationella Avdelningen, Insamling & Kommunikation samt Ekonomi/Administration/Givarvård.

I rollen ingår att utveckla och kvalitetssäkra system och rutiner liksom att arbeta både strategiskt och operativt med uppgifter kopplade till ekonomi, administration och organisation.

Du rapporterar till generalsekreterare och ingår i ledningsgruppen.

Övergripande ansvar för verksamhets- och budgetplanering samt löpande uppföljning

HR och organisation

Övergripande ansvar för IT

Upphandlingar, avtal och försäkringar

Övrig information

Placeringsort: Malmö
Omfattning: 100 %, tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Lön: Enligt överenskommelse
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kollektivavtal: Unionen

Frågor om tjänsten besvaras av:
Bo Wallenberg, generalsekreterare, tel: 040-620 04 41

Ansökan bestående av personligt brev och CV skickas till: bo.wallenberg@barnmissionen.se

Läs mer om oss på www.barnmissionen.se

Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan datumet för ansökan.

Då vi inför denna rekrytering har tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.